ΑΡΘΡΑ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ


ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ & ΜΙΧΑΗΛ


ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΜΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ







Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα της  πολεμικής αεροπορίας
και αποφασίσαμε να επισκεφτούμε
την 110 Πτέρυγα Μάχης.

Τις προηγούμενες ημέρες ασχοληθήκαμε στο σχολείο με το θέμα,
 το οποίο εντυπωσίασε αγόρια και κορίτσια.

Τα χωρίσαμε σε δυο μεγάλες κατηγορίες
ΠΟΛΙΤΙΚΑ

και 

ΠΟΛΕΜΙΚΑ

Στη γλώσσα εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας και αναλύσαμε έννοιες όπως:

πιλότος,μηχανικός αεροσκάφους, αεροδιάδρομος,πύργος ελέγχου,σωστικά μέσα,
 κινητήρας, πτέρυγες, άτρακτος, τροχοί ....

Με χαρά ανέλυσαν το σήμα της αεροπορίας
Είπαν:
-έχει τα χρώματα της σημαίας μας
-έχει τον αετό επειδή πετάει
-έχει τον αετό γιατί έχει μυτερό ράμφος σαν τα αεροπλάνα
-είναι πολύ δυνατός και νικάει όλα τα πουλιά.....



Χρωματίσαμε αεροπλάνα και γράψαμε μέρη του.






ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ


αεριώθηση
πείραμα με μπαλόνι 

 Οι κινητήρες αεριώθησης χρησιμοποιούνται κυρίως στα αεροπλάνα με μεγάλης απόστασης διαδρομές.


Κατασκευάσαμε και εμείς έναν ''κινητήρα αεριώθησης"
κάνοντας το πείραμα με το μπαλόνι.
Απαραίτητα υλικά:
1 μπαλόνι
1 καλαμάκι
κλωστή
και είμαστε έτοιμοι για την εκτόξευσή μας
Περιττό να σχολιάσω ότι τα παιδιά ενθουσιάστηκαν





Πως εξηγείται αυτό:
Όλα είναι δράση-αντίδραση. Σπρώχνω κάτι, με σπρώχνει και αυτό!
Το μπαλόνι, καθώς συρρικνώνεται, σπρώχνει τον αέρα προς μια κατεύθυνση και ο αέρας σπρώχνει το μπαλόνι προς την αντίθετη!
Μιλήσαμε για το Δαίδαλο και τον Ίκαρο
και είδαμε τα ανάλογα video





Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από την ιστορία που άκουσαν και σχολίασαν χαρακτηριστικά:
"είδες κυρία τι έπαθε που δεν άκουσε τον μπαμπά του; "

Είδαμε στο χάρτη το ταξίδι τους και βρήκαμε την Ικαρία και το Ικάριο Πέλαγος


Τα παιδιά μοίρασαν ρόλους και η δραματοποίηση ξεκίνησε.
Η Αθηνά εμφανίστηκε στο Δαίδαλο,
 στο εργαστήριο όπου έκανε τις εφευρέσεις του
 και τον προειδοποίησε....

Ο Δαίδαλος  μέσα από τη φυλακή παρατηρούσε τα πουλιά που πετούσαν


Ξεκίνησαν με τον Ίκαρο να φτιάχνουν τα δικά τους φτερά

και το ταξίδι προς την ελευθερία ξεκίνησε

όμως ο Ίκαρος δεν άκουσε τις συμβουλές του πατέρα του....
και έπεσε στη θάλασσα.....Ικάριο Πέλαγος.....Ικαρία

και όλοι μαζί κάναμε τη θάλασσα του Ικαρίου Πελάγους.

Συνεχίζοντας στις φυσικές επιστήμες ο μύθος μας βοήθησε να μελετήσουμε το φαινόμενο
 της τήξης και της πήξης.

Λιώσαμε κερί και κολλήσαμε τα φτερά όπως ακριβώς οι ήρωες μας.



 Στάξαμε αρκετό κερί και
  σηκώσαμε το χαρτί προκειμένου να αντιληφθούν τα παιδιά την ρευστότητα-υγρή μορφή


Το κερί άρχισε να τρέχει στο χέρι μου και τότε τρόμαξαν πραγματικά.
Φοβήθηκαν και να μη καώ αλλά και να μη καούν και εκείνα.
Τα τρόμαξα πιο πολύ, λέγοντάς τους ότι θα γυρίσω προς την κατεύθυνσή τους το χέρι μου.
Άρχισαν να τρέχουν, φωνάζοντας
-θα καούμε!!!!!
Αλλά, γρήγορα διαπίστωσαν ότι από το χέρι μου δεν κύλισε τίποτα


Περιμέναμε την πήξη του κεριού και πειραματιστήκαμε στο αντίστροφο.
Πήραμε τα κομμάτια του κεριού τα βάλαμε κοντά στην πηγή θερμότητας
 και παρατηρήσαμε τι συμβαίνει.




Το ενδιαφέρον που έδειξαν ήταν μεγάλο,
ομοίως εντυπωσιακός ήταν και ο τρόπος που αφομοίωναν τις νέες έννοιες
τήξη, πήξη, θερμότητα.
Έπιασαν το κερί που είχε λιώσει και διαπίστωσαν ότι δεν καίει πολύ και σιγά-σιγά κρυώνει
μέχρι που γίνεται τελείως κρύο.
-τώρα είναι σαν πλαστελίνη
-τώρα σαν πέτρα
-Κυρία κάναμε παρομοιώσεις, έχει μέσα σαν, είπαν.
Συμπερασματικά κατανόησαν πλήρως γιατί έλιωσαν τα φτερά του Ίκαρου.
(ήλιος-φωτιά, πηγές θερμότητας)
Αποφάσισαν δε, ότι θα ακούνε πάντα τον μπαμπά και τη μαμά.

Κατασκευάσαμε και τα δικά μας φτερά
Στα μαθηματικά μιλήσαμε για συμμετρία 


Όμως και λίγο παιχνίδι είναι απαραίτητο

ΠΕΤΑΕΙ- ΠΕΤΑΕΙ Ο ΓΑΙΔΑΡΟΣ;






Η μέρα για την επίσκεψή μας
στην 110 Πτέρυγα Μάχης έφτασε!!!!

Ξεκινήσαμε με χαρά και αγωνία...

Όταν φτάσαμε ξεναγηθήκαμε στους χώρους.
Πολύτιμος ξεναγός ο μπαμπάς του ....ο οποίος δουλεύει στην αεροπορία.


Ο ενθουσιασμός μας έκανε να είμαστε ασυγκράτητοι....


Δεν ξεχάσαμε να επισκεφτούμε και την έκθεση ζωγραφικής


Γεμάτοι εμπειρίες αλλά και αρκετά κουρασμένοι γυρίσαμε στο σχολείο μας.

H ανάρτηση στην τοπική εφημερίδα μας έδωσε χαρά και μας έκανε να αισθανθούμε περήφανοι.
Τους ευχαριστούμε πολύ!!!