ΑΡΘΡΑ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ

Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ ΘΑ ΓΙΝΩ ΟΔΗΓΟΣ



Ένα πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που υλοποιείται στο νηπιαγωγείο, από τον Ιανουάριο και τελειώνει τον Μάιο.


Ως υποθέματα, έχει:
  • την  πρόληψη των ατυχημάτων, 
  • την κυκλοφορία των πεζών και των οδηγών,
  • την οδική ασφάλεια,
  • τα μέσα συγκοινωνίας και τη συμπεριφορά μας σε αυτά,
  • τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το θέμα,
  • τη μόλυνση του περιβάλλοντος.
Τέθηκαν οι παρακάτω στόχοι:
  • Να κατανοήσουν τα νήπια τα σήματα κυκλοφορίας και τον ρόλο που διαδραματίζουν
  • να θέσουν σωστή θέση και συμπεριφορά τόσο απέναντί στα σήματα, όσο και απέναντι στους οδηγούς
  • να κάνουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας τρόπο ζωής
  • να προβληματιστούν τα ίδια και να προβληματίσουν στη συνέχεια το οικογενειακό τους περιβάλλον, θέτοντας ερωτήματα.
  • να ευαισθητοποιηθούν και να υιοθετήσουν στάσεις με σεβασμό στο περιβάλλον και τους συνανθρώπους τους.
Αρχικά έγινε η συγκέντρωση πληροφοριακού υλικού, και ανάγνωση βιβλίων εννοιολογικού περιεχομένου σχετικό με το θέμα.
Διαβάσαμε την ιστορία του Ι.Ο.Α.Σ. "γίνε ιππότης της οδικής ασφάλειας"και παίξαμε τα παιχνίδια .
Σχεδιάστηκαν τα ανάλογα φύλλα εργασίας, κατανόησης προηγούμενων εννοιών και εκμάθησης νέων:

του αριστερά-δεξιά

αντιστοίχησης

ελεύθερος σχεδιασμός σημάτων

ασκήσεις ανάγνωσης. 

Στη συνέχεια, πήραμε κουτιά, κόψαμε 3 κύκλους και τα βάψαμε μαύρα με πινέλα.
Μία από τις καλύτερες ασκήσεις αδρής κινητικότητας για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.




Εκτυπώσαμε-πλαστικοποιήσαμε.
Κατασκευάσαμε φανάρια και σήματα κυκλοφορίας.


Ομαδοποιήσαμε τα σήματα ανάλογα με το σχήμα τους,
τρίγωνα, κύκλοι, ορθογώνια παραλληλόγραμμα, πολύγωνο...


Στην αυλή του σχολείου σχεδιάσαμε, δρόμους και διαβάσεις πεζών.
Βασισμένα στις προηγούμενες γνώσεις τους, τα παιδιά αναγνώρισαν με ευκολία τις παράλληλες γραμμές, τις ορθές γωνίες και άλλες έννοιες όπως το μήκος, το πλάτος, την απόσταση...
Στα μαθηματικά και όχι μόνο,
είμαστε ΑΠΙΘΑΝΟΙ !!!!!


Δραματοποιήσαν ρόλους, κακής οδικής συμπεριφοράς και τις συνέπειες. 


ΟΛΕΘΡΙΕΣ, ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ, ΚΑΚΕΣ, ΑΣΧΗΜΕΣ, ΑΙΜΑΤΗΡΕΣ, είπε κάποιο παιδί!
Οι παιδαγωγικοί στόχοι που είχαν τεθεί αρχικά, επιτεύχθηκαν.
Το πρόγραμμα συνδέθηκε με όλα τα γνωστικά αντικείμενα του νηπιαγωγείου:
γλώσσα, (άρθρα,επίθετα,επιθετικοί προσδιορισμοί,διάλογος,μονόλογος ... ),
 μαθηματικά, (αρίθμηση, γεωμετρικά σχήματα, τακτικοί αριθμοί ..)
φυσικές επιστήμες, (έννοια της ταχύτητας, της πίεσης που ασκείται κατά την σύγκρουση με σταθερό και κινούμενο αντικείμενο...)
 πληροφορική, (video, μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης του σχολείου ...)
   τέχνες,  (ζωγραφική ελεύθερη και καθοδηγούμενη με πινέλα και μαρκαδόρους ...)
φυσική αγωγή, (δραματοποίηση, μουσικές καρέκλες...)
 κοινωνική ανάπτυξη (ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων, μέσω του διαχειρισμού συγκρουσιακών καταστάσεων, άνοιγμα στις κοινωνικές επαφές μέσω διδακτικής επίσκεψης...)..

Μπαίνουμε όμως ξανά στην τάξη όπου με τα παιδιά
ακούσαμε το μελοποιημένο τραγούδι του Οδυσσέα Ελύτη-Αλεπουδέλλη με την φωνή της Αφροδίτης Μάνου:
"η ποδηλάτισσα"


και στη συνέχεια το δραματοποιήσαμε




 Συνεχίζοντας στη γλώσσα, τα παιδιά ανακάλυψαν με ευκολία και ενθουσιασμό,
τα άρθρα και το ρόλο τους στο λόγο:
 η ποδηλάτισσα,  η κυκλοφορία,
ο ποδηλάτης,
 το τέρας, το ποδήλατο
και ως επέκταση της δραστηριότητας, το νηπιαγωγείο γέμισε αυτοκόλλητα χαρτάκια με τα άρθρα, στα ανάλογα αντικείμενα.
Απεικονίσαμε στο χαρτί το ποίημα















Όπως πάντα έτσι και φέτος τα παιδιά λάτρεψαν το τραγούδι του Χατζηπιερή,
"το τέρας της κυκλοφορίας "



Στη γλώσσα χωρίσαμε σε φύλλα εργασίας κάθε στροφή του τραγουδιού  και τα νήπια απεικόνισαν το νόημα της στροφής με τρόπο πραγματικά εντυπωσιακό, στο φύλλο εργασίας.









Δημιουργήσαμε συνθήματα όπως:

"ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΩ, ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΩΦΟΡΩ!"
"ΕΙΜΑΙ ΩΡΑΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ, ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ!" κα...

Με τη συνεισφορά του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αγοράσαμε μπλουζάκια με το σύνθημα της κυκλοφοριακής αγωγής και το λογότυπο του νηπιαγωγείου.


Με αγωνία και χαρά περιμένουμε όλοι, μικροί και μεγάλοι, τη διδακτική μας επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Αλκαζάρ Λάρισας
και την ταυτόχρονη περιήγηση, στα αξιοθέατα της πόλης μας......


Η ημέρα της εκδρομής έφτασε, αλλά δυστυχώς ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος μας.
Με ηθικό ακμαίο όμως ξεκινήσαμε το πρωί με το τρενάκι.


Μετά από μια βροχερή περιήγηση επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο.


Οι μαμάδες πήγαν να συζητήσουν με το δικό τους ιδιαίτερο τρόπο "θέματα κυκλοφοριακής αγωγής!" 


και εμείς στο σχολείο διασκεδάσαμε με το δικό μας τρόπο


ανανεώνοντας το ραντεβού μας για το πάρκο....μια άλλη μέρα!!!

Επειδή όμως μάθαμε:
" ότι δεν μας σκοτώνει να μας κάνει πιο δυνατούς"

και κατόπιν προτάσεως και του Συλλόγου Γονέων, αποφασίσαμε, μια άλλη ηλιόλουστη ημέρα να επισκεφτούμε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής.
Φορέσαμε λοιπόν τα μπλουζάκια μας και φύγαμε!!!!!!!!





Εδώ αξίζει να ακουστεί: "Η ΣΟΦΕΡΊΝΑ"




Τα αγόρια μάλλον έχουν κάποιο προβληματάκι!!!

  Οι μαμάδες απολαμβάνουν την βόλτα τους,

Τα παιδιά τους, εξάλλου οδηγούν τέλεια!!!

Φαίνονται βιαστικές!!!
Τρέχουν στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων ?


και στο τέλος, εξάλλου φαίνεται....

περάσαμε ΑΠΙΘΑΝΑ!!! 
η συμπεριφορά μας ήταν ΤΕΛΕΙΑ!!!
η οδήγησή μας ακόμη καλύτερη...ΆΡΙΣΤΗ!!!
και ο τίτλος δεν άργησε να έρθει


Αναφορά στο πρόγραμμα και στην επίσκεψη έκανε και ο τοπικός τύπος γράφοντας ανάλογο άρθρο...



Δεν είμαστε λοιπόν μόνο ΑΠΙΘΑΝΟΙ

 είμαστε και ΔΙΑΣΗΜΟΙ οδηγοί!!!

Τα καλύτερα παιδιά!!!!!





ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!!